dimarts, 25 de desembre del 2007

POBLATD'YRYAPÚ (renou d'aigua en Guaraní)

Habitants d'YRYAPÚ

Guia de la comunitat Guaraní!

Nins del poblat

Catalans i Mallorquins!

Coaties i Iguanes pels Camins!

IGUAZU

lA GARGANTA DEL DIABLO

30 hores en el bus amb en Lucas!



Salta la Linda

Telefèric de Salta, vaig tenir vertígen a la pujada!


Com vàreu passar la nit de nadal? Esper que anàs tan be com cada dia! Per aquí va ser una nit molt divertida! Vaig xerrar tota la nit amb mallorquí! increïble! Això va ser gràcies a la família d'Arbúcies (poble aprop de Girona) na Gemma, en Vicenç i na Marina! varem riure molt! també ens va ajudar la caipirinya i les cerveses que beguérem! la veritat és que la companyia va ser genial! Ells estan encantats d'haver partit amb la nina que té 3 anys, diven que un anyet més no hagués passat res perquè ella seria més conscient i participaria més de tot però que l'experiència ha estat molt bona, per tant tots els papis que me demanàveu informació de si es podia viatjar amb nins, animau-vos! Fins hi tot avui han dormit a una habitació amb 8 persones! Hem compartit el viatge i amb moltes coses coincidim! El que parlarem molt és que aquí els argentins s'aprofiten un poc dels turistes, amb l'excusa de que no tenen canvi o te pugen el preu perquè no ets argentí, ells fan l'agost i clar com que a noltros no ens ve d'un peso que són un parell de cèntims, calles i ja està. Per exemple per venir del poble al hostell el bus et cobra 1 peso per persona i a ells els hi cobraren 4 pesos per persona! a la mínima que et veuen despitat, te la claven!!!
Xerrant amb gent fas el viatge! En Vicens es va trobar amb en Xavier Capdevila de TV3 (miquel, anna el coneixeu?li va comentar que a Mataró hi viven un futimé de treballadors de TV3!)) i li havia comentat d'un poblat de Guaranís que estava aprop del Hostel que valia molt la pena.
I què he fet avui dematí acabat de berenar? Partir cap a la comunitat Guaraní! Anava caminant i no les tenia totes, veia la gent descalça que anaven i venien del poblat i jo amb la motxileta penjada saludant a tothom -"Buen dia", tota sola endintsant-me a la profunda selva! Res que he arribat a la comunitat i ningú me deia res, hi havia un grup d'homes tocant la guitarra i riguent i unes dones que preparaven yuca per dinar! jo m'he atracat a les dones i els hi he demanat per un guia que feia un excursió per la selva i ella m'ha dit si però no ha fet cap més gesta que girar-se cap a un altre costat, supòs que només parlava guaraní! He esperat un poc i s'ha atracat un home i jo li he fet la mateixa pregunta i m'ha dit que sí que ell també era guia i que me farien l'excursió. jo li he demanat si hi havia un horari per anar-hi amb més gent i no! m'ha dit que no hi havia horari que un jove que hi havia a la rotlada m'acompanyaria. El jove s'ha aixecat i em partit tot dos selva endins!aquí és quan una comença a pensar i si rebobinàs i tornàs enrere? ningú sap que soc aquí, en aquesta comunitat de 60 famílies! o més ben dit no hi ha ningú de fora de comunitat que sàpiga que jo estic caminant amb un Guaraní selva endins! (la família d'Arbúsies m'havia vist partir però ells ja devien estar volant cap a Buenos Aires)Res que he mirat d'agafar confiança demanant tot el que se'm passava pel cap, ell just m'entenia i jo també se m'escapaven moltes coses de les que deia! Res que em caminat per la selva, ens hem tirat amb lianes, m'ha mostrat les antigues trampes per caçar animals, em entrat a una casa de les seves que està feta de fang! I em tornat al poblat sense cap problema! Ha estat una passada, molt autèntic! la veritat és que m'agradaria que aquests dies no s'acabassin!!! Aquí l'adrenalina és diferent! Mumpares no passeu pena que tornaré a Mallorca!

2 comentaris:

Miquel ha dit...

Nessitaràs fer puenting o venir a Port Aventura cada setmana per poder mantenir el nivell d'adrenalina...!;-) Me pareix que te farem cas i vendrem cap a Argentina el mes de març...ja ens ho explicarem dilluns. Besades, feliç final i bon viatge de tornada.
Ah, el pare noel ha passat per mataró i ha deixat un ca i un lloro que xerren. Aquest és s'any d'es ciberanimalets...ah, i una disfressa de xirlider i de pirata...estan matadors.

Catalina ha dit...

miquel
Necessitaré coses fortes per mantenir-me!!! I aquests animals xerren, mengen i respiren??!!! Crec que vos agradarà Argentina, bé segur!! Dilluns no xerrarem perquè arrib dimarts a l'hora de dinar!! Yuppi!! Besades molt fortes per tots i especials per xirlider (que ja me mostrareu fotos perquè no domin aquesta terminologia) i pel pirata!!!!